Monday 26 November 2012

Bukan Kehidupan Jika Tiada Dugaan

Assalammualaikum semuaaaaaaa :)

Helloo , engkau engkau dan engkau semuaaa . Hee , *kasarnya bahasa* Haa ,entri harini kan kan , "BUKAN KEHIDUPAN JIKA TIADA DUGAAN".  Ehhh , aku masih lagi menuntut ilmu , ilmu Allah tu luaskann , bila lapang aku cuba dengar motivasi , baca buku buku yang menaikkan semangat aku lagi untuk terus hidup . Hidup siapa yang tak pernah diduga , semua kehidupan ada dugaan masing masing kann , Allah menduga keran sayangnya Allah terhadap hambanyaa , Allah ingin mendengar luahan hati kita dengan berdoa , Allah nak kitaa dekat denganNYA , tapi kitaa ? bila ada dugaan je kan ingat Allah , bila senang kita lupa *untk diri sendiri jugak* . Dugaan nie umpama segengam kopi dan dengan bekasnya (jiwa) . Jika kecil bekasnyaa ,bila diletakkan kopi dalam nya pasti akan merasa pahit , kalau besar bekasnya kita pasti takan rasa apa apa . Selama aku hidup , macam macam aku rasa , bila diduga , aku selalu mengeluh . Terokkan , hmm tapi bilaa makin dewasa nie , aku cuba perlahan lahan dengar apa yang mak nasihatkan . Aku cepat patah semangat bila putus cintaa . Apalah aku nie kan , putus cinta menangis macam orang gilaa , meroyan tak menentu . sebenarnyaa cinta yang patut aku tangisi bila hilang ialah cinta pada Allah sebab , cinta Allah , cinta yang kekal abadi .Ehhh sebelum tutup aku suka ungkapan nie ."Hadapi masalah dengan senyuman dan gelak tawa kerana ia dapat melapangkan dada kita". 


Thank you for reading. Do follow me okayy! Have a nice day :)

0 comments:

Post a Comment