Wednesday 12 June 2013

Assalammualaikum semuaaa :)

Rasanya seperti dah lama aku tak update, tak meluahkan perasaan dekat sini , yelaa entah kenapa sekarang aku jenis memendam rasa sendiri tapi bukan beerti aku pendendam . Bukann bukann, sepanjang cuti semester selama sebulan nie , pelbagai yang terjadi dekat aku , ada yang pahit ada yang manis ada yang kelat ada yang tak de rasa pun adalah . Cuti semester kali ini aku isi dengan penuh faedahnya , yelaa bukan duduk rumah goyang kaki makan tidur yee , tapi aku isinya dengan kerja part time . Ehhheee , kerja selam sebulan banyak bagi pengalaman dan banyak benda baru yang aku pelajari , yelaa amek course programming tapi dalam masa sebulan amek part time belajar cara berbisness . di situ lah aku belajar rasa seronok bila dapat keuntungan dan hampa bila berlaku kerugiaan , yelaa tak selalu nya kita akan untung . Rezeki Allah tu kan luas . Ada satu pepatah yang aku terbaca dan amat menarik hati aku . "Bersyukurlah di saat kamu mendapat keuntungan dan tersenyumlah di saat kamu mengalami kerugiaan".
Haaa , menarikkan , so, meniaga nie pun ada pasang surutnyaa , dan aku dapat lihat macam mana bijak nyaa bos aku berbisness , lagi satu nak layan customer yang pelbagai karenah pulak perlukan kesabaran yang tinggi , almaklumlah customer always right kan ? ada yang customer nak itu nak ini , padahal dah berulang kali kite nie cakap benda yang sama , masih jugak tak dapat nak faham .Tak ke kena kan kesabaran yang tinggi , haishhh ~ banyak menguji waktu berkerja nie . Orang cakap pun betul situasi kita berkerja dan belajar tersangatlah berbeza , aku dapat rasakan , kalau dulu aku mengeluh penat penat waktu belajar tapi bila aku dah berkerjaa lagi penat dari belajar tahu ? Rasa seronok tu tetap ada lah , and kawan kawan ditempat kerja tak sama seperti kawan kawan di tempat belajar tau ? sangat berbeza . Okayy enough lah cerita pasal kerja . 
Ahaaa , selama bercuti nie kann , aku diamm dan diamm , dan ada jugak lah mereka yang bertanya tanya , "Ana, lama menyepi . Pergi mana ?" , "Ana, kau dengan epul macam mana ?" , Ana itu ana ini ana ana ana . Hahaha . terasa famous pulak bilaa kengkawan rapat bertanyakan soalan begini . Hahaha , poyo je aku nie . haaa , so far sihat je lah kan . Relay dengan saifullah pun okayy sangat .takde lah nak berlagak ke apa , tapi alhamdulillah , hubungan kami masih seperti biasa , Bahagia ada , sedih pun ada . tak selamanya kita akan merasa bahagia kan , bila ada salah faham itu perkara biasa . Tak selalunya kami okay , tak selalunya jugak kami bergaduh. Jika dia benar ditakdirkan untuk diri ini maka permudahkan segalanya Ya Allah . 
 Okayy , enough enough . cukup sampai disini sahaja cerita kali ini . wasalam ... :D


Thank you for reading. Do follow me okayy! Have a nice day :)

0 comments:

Post a Comment