Saturday 20 July 2013

Assalammualaikum ..


Nie ramadhan yang ke-11, bulan yang penuh berkat aku di uji oleh Allah , aku terimaa Ya Allah jika ini memang tertulis untuk diri aku . Ya Allah , aku tak mampu nak hadapi , ku mohon kekuatan dari mu Ya Rabb . sesungguhnya engkau Maha Mendengar Ya Allah , Kenapa begitu berat aku di uji , kenapa Ya Allah , Aku dah tak larat nak pertahan kan semua nie . tak sanggup Ya Allah . Banyak lagi yang perlu aku fikirkan . kenapa orang sekeliling aku tak pernah memahami , tak pernah mengenal aku . Kenapa ? Ini semester terakhir aku , aku perlu fikirkan banyak benda , aku perlu fikir masa depan aku . Aku oenat dengan semua nie , sangat penat . Aku banyak makan hati 2 bulan nie , hidup aku serabut , sangat serabut . Kenapa lah semua jadi macam nie , kenapa saat aku bahagia ada je deritaa yang mendatang . betul lah bahagia bukan selamanya . Relay aku dah tak seindah dulu , tak sebahagia dulu . Banyak benda yang aku pendam , tapi semua tu tak terluah , aku lebih suka merasa sakit sendiri , sakit yang tak perlu aku kongsi dengan semua orang,sakit yang aku sendiri rasa pedihnyaa , peritnyaa . Aku redha dengan semua yang berlaku . Aku terima apa yang terjadi , semuaa nie aku dah ikhlas kann, aku pasrah. Nak menangis pun aku tak mampu . Aku kuat untuk hadapi semua nie , cukup kuat . Kerana aku sibuk menjaga hati orang ,hati aku yang selalu saket pun aku tak sedar , aku tak jaga . takpelah , hati orang lain lagi penting , biarlah aku merasa saket , aku dah biasa dengan semua nie . Aku hanya mengadu padamu Ya Allah , itu cukup melegakan ku :) aku tak perlu mengadu kepada orang lain , aku tanak orang bersimpati . cukup lah aku lalui sendiri . Aku tak mahu menagih simpati , biarlah aku susah , biar aku nampak happy depan semua orang , aku tak mahu orang tahu yang hati aku sedang bersedih . taknak ! Aku akan jadi lebih profesional , aku tanak tunjuk saket aku , sedih aku depan sesiapa pun , termasuk mak abah . Biarlah orang berkata apa pun tentang aku . Baik buruk aku hanya aku saja yang tahu. Biarlah orang berkata aku bukan seperti ana yang dulu, asal aku tahu perubahan aku utuk kebaikan diri aku sendiri , biarlah orang tak boleh menerima apa saja perubahan ku . Aku akan fokus pada pelajaran , aku tak mahu semester terakhir nie menjadi sia sia . Cukup lah aku terjatuh ketika semester ke-3 . Pengalaman banyak mengajar ku . aku akan terus melangkah tanpa menoleh kebelakang lagi . :) sekian . Assalammualaikum .



Thank you for reading. Do follow me okayy! Have a nice day :)

0 comments:

Post a Comment