Friday 25 April 2014

Assalammualaikum .

Coretan aku kali nie takde lah hebat mana , yelaa aku pun bukan lah seorang yang hebat menulis seperti orang lain tapi aku sedang belajar untuk menjadi hebat seperti orang lain . Ahaa , Tak banyak pun yang aku nak luah kan dekat sini tapi ada lah beberapa perkara . Firstly ,  aku dah tamat diplomaa ~ Wehuuuu . Aku sendiri tak sangka aku akan capai setahap ini , aku jugak tak sangka orang yang pemalas tahap max nie jugak mampu capai diploma , Hebat ana . *clap clap* Hahaha . So , bermakna aku punya praktikal pun dah habes lah kan . Dugaan gilaa masa buat praktikal ,  terlalu mencabar jugak lah .Yelaa , cuba kau bayangkan nak siapkan projek dalam masa 3 minggu, Seriously 3 minggu ? Demm kan , aku dah hampir nak give up gilaaa serious aku give up, yelaa aku nie kurang percaya dekat diri yang aku nie hebat dan berkemampuan . *ehh, maaf terbangga diri. Tapi kan tapi , syukur alhamdulillah , Allah tu Maha Mengetahui, apa yang kita tak jangka terjadi , you know what .. almost 80 % lah project aku nak berjaya , NAK BERJAYA tapi tak berjaya sebab terdapat beberapa permasalahan, But wehh hebat apa aku and team member dapat buat benda yang kiteorang tak tahu, benda yang kiteorang explore sendiri guna kuasa pakcik google . Tapi tapi nie semua bukan atas usaha kiteorang , ada jugak tulang belakang yang membantu . Thanks En.Alip .
Okay, part kena present depan pengarah lain pulak cerita dia weh , tengahari tu sanggup tak makan sebab nebes punya pasal lah , dalam hati dah berdoa macam macam dah . Hahaha , kelaka gilaa kalau nak ingat balik . Dalam bilik mesyuarat tu bukan pengarah je ada , supervisor and others lah kan , part member aku tengah dok present aku boleh bantai gelak bantai sengih macam kerang busuk , tiba part akuuu ~ nahhhh gigil weh menggigil , macam kena parkinson ahh centu kot ejanya . Haaa gagap lah doh ! tangan tetibe sejuk . Alahai buek malu je , kata best presenter dkat poli . Hahah *Maaf riak pulak . Jenis pengarah tu pulak asyik nak memandang , mana lah aku tak bertambah nebes , nasib ada y backup kalau tak pisang terokk. Ana ohh ana .


Second part punya cerita ,

Cerita soal hati . Puihhh~  Hahahaha
Jenis aku cepat sangat nak jatuh hati cepat sangat nak cair . Bongok betul lah , cer keras sikit wahai hati, takat muka brutal tapi bab hati mudah sangat lah nak tersentuh. Hmm , hati aku ni memang selalu dipermainkan yelaa orang mudah jatuh hati , mudah bagi hati salah siapa ? Salah sendiri . Aku selalu suka pada orang yang salah, mudah percayakan kata orang , mudah terlalu mudah sampai satu saat memakan diri . Mungkin bukan sekarang waktu aku untuk bercinta , yelaa asyik nak gagal je dalam bercinta asyik nak putus je , asyik nak menangis je , Penat wehh Penat . Hmm , takpela for this time aku perlu fokus pada satu , pada kerjaya , pada cita cita . Banggakan mereka yang sering memberi aku sokongan , bangga kan mereka yang ada dikala jatuh bangun aku . Buktikan pada mereka yang sering mengejek aku, buktikan pada mereka yang selalu menjatuhkan aku buktikan bahawa aku mampu bangkit dan capai apa yang aku impikan . Ya, Kali nie aku jatuh tersungkur kerana cinta , tapi nanti aku takan mudah lagi .Hati aku bukan barang permainan yang mudah engkau permainkan wahai lelaki . Pengalaman banyak memberi aku pengajaran. Kali ni aku perlu berhati hati memilih sang arjuna. Cukup lah kali ini aku terluka, cukuplah aku menjaga hati manusia yang tak reti menghargai aku .  Kali nie biarlah hati ni aku sendiri yang jaga kerana terlalu lama aku mengabaikannya demi menjaga hati manusia manusia lain .  Nahhh ~ Emosi pulak cerita soal hati nie . Haha .

Sekian ~
Thank you for reading. Do follow me okayy! Have a nice day :)

1 comment: